Idag

Spørgsmål og svar

Idéen bag Idag er enkel: Hvis du har brug for hjælp til indkøb, hjælper Idag med at finde én i nærheden, som kan tage varerne med fra en lokal butik, som regel inden for få timer.

Det er altså helt almindelige mennesker som du og jeg, der tager varer med til andre. Indkøbene bliver lavet i lokale supermarkeder og butikker, så varerne ikke skal fragtes med lastbiler fra en anden del af landet og hjem til dig, når de ofte er lige om hjørnet.

Vi kalder denne løsning for kunde-til-kunde levering.

Når en indkøbshjælper henter varer i en lokal butik for dig, er der en række fordele:

Få leveret varer til døren med Idag

Med Idag får du leveret varer fra lokale butikker til døren på få timer. Det kan vi, fordi Idag forbinder dig med indkøbshjælpere, der køber varerne i de lokale butikker og bringer dem til dig.

Når du bestiller, giver vi besked til vores indkøbshjælpere. Ét af dem tager tager opgaven, indkøber de varer, du har bestilt og leverer dem til dig. Personen, der leverer til dig, går altså rundt i en lokal butik og fragter herefter varerne hjem til dig.

Som kunde kan du bidrage til at sikre, at I begge får en god oplevelse ved at:

Husk, at det er et samarbejde mellem dig som kunde og en person, der gør deres bedste for at hjælpe dig.

Hvad kan jeg få hjælp til?

Idag åbner gradvis vores service i Danmark.

Idag hjælper dig med indkøb fra lokale butikker. Vi anbefaler dog ikke, at du beder om hjælp til levering fra butikker, der er længere end 2 km væk.

Bestilling af levering forgår via eTilbudsavis-appen. Her finder du tusindevis af aktuelle tilbud fra en lang række danske kæder. Ud over disse tilbud kan du bestille hvad som helst fra butikker, der ligger inden for 2 km fra leveringsadressen. Du skal bare specificere hvad og hvor på indkøbslisten i appen.

Hvordan bestiller jeg?

Idag åbner gradvis vores service i Danmark. Se om Idag er åbnet i dit område.

Hvis dit område er åbent, kan du bestille levering af varer gennem eTilbudsavis-appen. eTilbudsavis giver overblik over alle de tilbud, du kan få fra større kæder i Danmark. Via eTilbudsavis-appen, kan bestille de tilbud, du finder i appen, men også andre varer, som ikke findes i appen.

Trin-for-trin gennemgang af bestillingsprocessen

Husk, at du skal have adgang til din mobiltelefon, når du bestiller.

Hvad koster det at få hjælp til indkøb?

I øjeblikket er der et honorar som du selv angiver for indkøb og levering af varerne.

Du må gerne give lidt i drikkepenge. Men det er frivilligt, og vi anbefaler, at du max giver 50 kr. i alt.

Hvordan betaler man?

Al betaling foregår direkte mellem den, der får hjælp til indkøb og den, der hjælper med indkøb, via MobilePay

Som indkøbshjælper skal du huske at medbringe kvitteringen fra butikken, hvor du har købt ind

Som kunde refunderer du indkøbshjælperens udlæg og betaler dertil honoraret for indkøb og levering

Hjælp andre med indkøb

Rigtigt mange har brug for en hånd med indkøb. Det kan være pga. travlhed, sygdom, børnepasning, alderdom etc. Det betyder meget for dem, at du kan hjælpe.

Vi har tænkt Idag som en service, der gerne skulle give dig to ting med hjem, når du handler ind for andre:

Du modtager et honorar for at hjælpe lige når og hvordan det passer dig

Du hjælper nogen, som værdsætter din hjælp

Dertil får du mulighed for lidt ekstra motion, hvis du tager cyklen eller går.

Hvordan fungerer det?

Idag fungerer ved at forbinde kunder, der har brug for at få købt ind, med dig, som gerne vil hjælpe.

Kunderne kan bestille varer fra lokale butikker via eTilbudsavis-appen. Her laver kunden en indkøbsliste. Når den er klar bliver den sendt til Idag. Vi sørger for at dele den med indkøbshjælpere.

Når du vil købe ind for andre, skal du altså tilmelde dig som indkøbshjælper i dit postnummer. Nedenfor kan du se mere om, hvordan man gør.

Når du er tilmeldt som indkøbshjælper, kan du hjælpe andre med indkøb, når det passer dig. Det er vigtigt, at det bliver en positiv oplevelse for alle, og at du følger en række forholdsregler. Dem kan du læse om længere nede på siden.

Når du afleverer dine varer hos kunden, bliver du betalt for dit udlæg for varerne og et honorar for at købe ind og levere.

Trin-for-trin guide til indkøbshjælpere

Hvad er de vigtigste råd til indkøbshjælpere?

Kommunikér med hinanden

Idag er etableret for, at vi kan hjælpe hinanden. Derfor er det vores anbefaling, at du som indkøbshjælper tager fat i kunden, når det er nødvendigt. Hvis I kommunikerer, skal det nok gå.

Valg af varer

Du kan komme ud for, at varerne på indkøbslisten er udsolgt. Hvis kundens instruks lyder på, at du selv vælger varer, er her et par tips:

Vælg aldrig varer, der er mere end 20 % dyrere end den oprindelige vare

Hvis den oprindelige vare på listen er økologisk eller lignende, skal du finde en vare af tilsvarende kvalitet

Hold dine aftaler

Hjælp med indkøb betyder rigtig meget for de fleste kunder. Derfor er det vigtigt, at du holder dine aftaler og kommer til tiden.